Pages

01 May 2006

Meridian Sails South Atlantic: CAPETOWN to TRINIDAD



Capetown to Trinidad – 6519 Nautical Miles
April 08 - 21, 2006
Hout Bay to St. Helena
2024 NM
April 24 - 29, 2006
St. Helena to Ascension
824 NM
May 01 - 09, 2006
Ascension to Fernardo de Noronha
1288 NM
May 10 - 12, 2006
Fernando de Noronha to Fortaleza
426 NM
May 17 - 23, 2006
Fortaleza to Iles du Salut
1183 NM
May 25 - 29, 2006
Iles de Salut to Chaguaramas, Trinidad
774 NM

Thursday, February 09, 2006, Manal -- Horst`tan haber bekliyorum, tekne (Meridian) satilmazsa Cape Town`dan Brezilya`ya, Saint Helena adasi uzerinden Fortaleza`ya gececegiz.

Sunday, March 19, 2006, Cape Town -- 14 Mart tan beri Horst'un evinde, Cape Town'dayim. Tekneyi Atlantik gecisi icin hazirliyoruz. Istikamet kismetse Trinidad-Tobago, tabii koca okyanusta fazla ugrak yeri yok, ilk etap 1800 mil otedeki Saint Helena adasi, daha sonra Asencion ve Fernando de Noronha adalari (Brezilya) ve oradan Fortaleza, Brezilya. Sonra Surinam, Guyana falan filan.  Cikisimiz Mart sonunu bulacak, Nisan basi da olur zira 28 Mart'ta gezi balonunu teslim edecekler.

Monday, March 20, 2006 -- Biraz acele attim kapagi bu sefer, aksamustu Manal'dan Urla'ya indim, ertesi gunde Izmir'den ucakla Istanbul, ve direk alandan Doha uzerinden Johannesburg ve Cape Town 23 saat filan surdu.
Bu gidecegimiz rota doldrum denen az ruzgarli bolgeleri kapsadigindan bu yelkene mutlaka ihtiyac duyulacak. Bu sefer Rus Andree gelmiyor, yerine Richards Bay'den tanimadigimiz bir tip talip oldu seyahate, onu alacagiz, Cuma gunu Cape Town'a gelecek ve tanisacagiz.
Tekneyi Trinidad'da karaya alip birakacagiz, tabii saglimen varirsak. 3 ayda bu yolu yapmayi planliyoruz, Haziran sonu Turkiye'ye donmek istiyorum bakalim hayirlisi. Hayatim 50'sinden sonra macera olmaya basladi, bi yanlislik var ya bu iste Allah sonumu iyi etsin.

Thursday, March 23, 2006 -- 1 yil once Subat ayinda Hout Bay, Cape Town'da bitti derken simdi Karaibler'e gitmek vacip oldu. Ilk etap Saint Helena adasi olacak. Hout Bay'den 60 mil kuzeydeki Saldanha Bay'e deneme seyrinden sonra Atlantik'e acilacagiz. Daha sonra Fortaleza (Brezilya), Amazon deltasi, French Guyana, Surinam ve Trinidad'a ulasacagiz. Chaguaramas, Trinidad'da tekneyi karaya alip birakmayi planladik. Bizle gelecek tip henuz gelmedi. Gennaker'i North Sails yapiyor ve 28 Mart'ta teslim edecekler.
Turkiye'den gelmeden once Turk bir tiple tanistim, Haziran'da Gocek'ten Boston'a dogru yola cikacak, bu seferi de kacirmak istemiyorum zira tekne gicir bir Bavaria 42'. Umarim ben donene kadar Akdeniz'den cikmaz da ara bir limanda o tekneye yetisip USA'ya gelirim--ucan baliklari havada gordum, naparsin!

Friday, March 24, 2006 -- Son etaptan sonra, yani gecen sene Subat'ta Istanbul'a dondugumde 2 hafta boat show da 360 derece standindaydim, Izmir kayiklari ve Uluburun II tanitimi icin boat show daydik. Daha sonra Mart'ta Uluburun II Urla'da suya indi ve Istanbula goturduk. Atakoy marinada 10 gun kaldik ve oradan Marmaris'e Denizcilik festivaline katilmak icin yine Uluburunla (tabii birde refakatci teknemiz var, motorlu bir balikci teknesi idi) Marmaris'e gittik. Bu ekip daha sonra bensiz Kibris'a gidip donduler. Simdi Cape Town'da Meridian marinada yatiyor ve Horst'un evinde kaliyoruz simdilik. Yeni crew da yarin gelicek.

Saturday, April 01, 2006, Cape Town -- Cikis tarihi 3-4 Nisan gibi, hava durumu kotu, cikmiyoruz. Bu gunNorth Sails'den alinan Gennaker'i denedik, guzel calisiyor, 2 saat kadar dolastik ve marinaya donduk. 3. eleman alkolik cikti evine yolladik, Horst ve ben gidiyoruz sadece. Aslinda dun limana gidip cikis islemini yaptik, yani pasaportlarda ulke disinda gozukuyoruz.

Monday, April 03, 2006 -- Cikisimiz buyuk bir ihtimal Persembe gunu olacak, yarin Ingiltere'den beklenen parca gelicek ve monte edilecek; bu gun mazot depolarini doldurduk; yarinda kumanya stoklicaz. Hava durumu da iyi gozukuyor, Cuma'ya gale force South West wind var, ondan once cikacagiz sanirim.

Thursday, April 06, 2006 -- Yarin burada son gunumuz.  Cumartesi abbas yolcu; epey bir zaman yazamam.  Artik St. Helena'da internet cafe bulursam ne ala, yoksa en az 4-5 hafta sonra.

Friday, April 07, 2006 -- Bu gun 80 litre mazot ust depodan sintineye bosalmis, allahtan yola cikmadan fark ettik yoksa burnumuzdan gelecekti.  Bu rezilligi temizlemek butun gunumuzu aldi, yarin sabah cikiyoruz--artik St. Helena'dan yazarim.

Sunday, May 14, 2006 -- 4526 deniz mili sonra selam!  St. Helena'dan sonra Asencion'a da ugradik ve oradan Fernando de Noronha'ya gectik.  Simdi Fortaleza'dayiz, 2-3 gun sonra Cayenne acigindaki Kelebegin (Henri Charrière) Seytan Adasi'nda esir yattigi adalara--Îles de Salut'a gececegiz.  Oradanda, Tobago uzerinden Trinidad'a varmayi planliyoruz.



01 April 2004

Africa: KILIFI to DURBAN - June 2004

In 2002, we had finished the first leg of the trip--Kusadasi to Kilifi--after 5450 nautical miles.  We had arrived in Kilifi, Kenya on October 10, 2002.  Tentative plans were to start the second leg in May-June, 2003. 


April 11, 2004 - Aiming for May 2004 to sail Meridian from Kilifi to Richard's Bay, Durban. Horst and Andrey will fly from Cape Town, and I will fly out from here to join them.  KISMETSE...



April 13 - 5:00am trip to Bodrum tomorrow, with Ismail, Belgin, Osman and others. Underwater archeology meeting at the Bodrum Museum, with the folks at 360º ARASTIRMA GURUBU.


May 12, 2004 - Back from Istanbul--bought the Kenya ticket in Izmir and returned to Manal. After basic maintenance in Kilifi, we'll be off to Comor Islands and further down to Richard's Bay and Durban. Horst would like to be in Durban the end of July as Andrey is going back to Russia.

Wednesday, May 26, 2004 11:49 AM - "Manal da son akşamım," last night in Manal.

May 27 - Start at 11:00 a.m., Manal to Izmir, then to Istanbul on Turkish Airlines, then to Dubai on Emirates Airlines, and then to Nairobi the next day, on Emirates again. Fly to Malindi on East African Airways, followed by a 1-hour taxi ride to Kilifi to meet Horst and Andree at the Kilifi boat yard, where Meridian is.

June 1 - We sail from Kilifi, heading out to Pemba Island. Strong SE winds and current force us to return to Kilifi as we make no progress.  We decide to stay until the 7th and give it another start. 

June 7 - Assisted by the motor and the genoa, we tack close to the shore for about 35 miles to Mtwapa, thus avoiding the current and the winds.


June 10 - Sail out from Mtwapa just long enough to tear the main sail in a squall, so we head back to port.

June 14 - After rigging the spare sail (made by Mehmet Ali Yelkenbicen, 2 years ago), and tacking close to the shore again, we sail to Gazi (57 nm.), Wasini Island, Shimoni (20 nm.), Moa Bay (22 nm.). Then to Tanga (21 nm.), via the Shundo, Wamba and Fungu Nyama reefs.

June 17 - Arrive in Tanga, Tanzania. Slow progress against the Southern winds and strong currents.  As we are pressed for time, the plans have changed: we will sail to Zanzibar, leave the boat there and continue on to Durban in November.



01 October 2002

Africa: KUŞADASI to KILIFI - July 2, 2002 - Seyahat Notları


Meridian
Hallberg-Rassy 352

Kaptan: Horst Tabel

Mürettebat: Andrey Semenko (sonra, Burghart Tabel), Ahmet Davran
Katedilen Mesafe:  5450 deniz mili.
Ziyaret Edilen Limanlar:Kuşadası, Gümüşlük, Bodrum, Symi, Marmaris, Göbün, Meğişti, Kaş, Finike, Paphos, Port Said, Ismailia, Suez, Marsa-Telemet, Al Gouna, Ras Abu Soma, Marsa Mubarek, Ras Banas, Massawa, Asab, Salalah, Lamu, Kilifi.


1. 
Kuşadası’ndan 2 Temmuz’da başladığımız seyahatimizin ilk etabını 10 Ekim’de Kenya’nın Kilifi koyunda tamamladık.  5654 deniz mili dümen suyumuzda kaldı.  Kuşadası’ndan çıkıp; Gümüşlük,         Bodrum, Symi, Marmaris, Göbün, Meğisti, Kaş ve Finike olarak kıyılarımızda günlük seyirler yaptık.  Finike’den Kıbrıs rum kesiminde Paphos-Baf’a geçtik.  Port Said ve Süveyş Kanalı (Marlboro Channel--bahşiş olarak dağıtılan sigaralardan dolayı bu isimle anılıyor) sorunsuz geçildi.


Kızıldeniz’deydik artık; dar, sığ, gemi trafiği ve petrol platformları ile dolu olan Süvyeş Körfezi’ni iki hamlede geçtik.  Rüzgar kuzeybatıdan geceleri kuvvetli esti; Marsa-Telemet’ de demirledik.  El Gouna, Abu Tig marinada 4 gün geçirdik; su, mazot ve kısmen kumanya takviyesi yaptık.  Hurghada, buradan otobüs ile 40 dakika.  Marina dışında hemen reef’ler var, burada Kızıldeniz’in         renkli su altı dünyası ile tanıştık.  Ras Abu Soma, Marsa Mubarek ve Ras Banas (Foul Bay) Mısır’daki diğer demir yerlerimiz oldu.


Sudan'ı atlayıp durmaksızın 685 mili 4 günde tamamlayıp Eritrea’nın Massawa limanında Haile Selasiye’nin harabe olmuş köşkü önüne demirledik.  3. gün limanda demirdeyken senede 1 yada 2 kere olan kum fırtınasını, Khamsin rüzgarı eşliğinde yaşadım, telaştan tek bir kare fotoğraf çekemedim.  Klimasız otobüs ile 45 derece sıcakta 6 saati bulan yolu göze alamadığım için, başkent Asmara başka bir zaman diliminde ziyaret edilmek üzere hafızaya alındı.  Aqua Fresh’ten içme suyu stoğu yaptık, depoları tankerin getirdiği su ile doldurduk.  Massawa’dan 33 mil mesafedeki Shumma adasına geçtik, Mitsiwa kanalı ortasında Dahlak adalar grubuna ait.  Sualtında günlerce kalabilirim her bir mercanı ve balığı yakından tanımak için, maalesef zamanımız az, gitmek zorundayız.


Kısa seyirlerle Dahleid ve Anfile Bay’de demirleyip Eritrea’yı bitirmek üzere 184 mil uzaktaki Asab limanına geçiyoruz.  Zamanın durduğu, ya da bir filmin kareleri içinde dolaşıyor hissine kapılıyorsunuz bu ülkede; hele Asab, ölü liman.  Bulabildiklerimizle yetinip kumanya, su ve mazotu yükleyip iki gün sonra ayrılıyoruz.  Rotamız Oman-Salalah; bir haftalık yolumuz var.  İlk günün akşamı Bab el Mendeb’i geçip Kızıldenizi arkamızda bıraktık.  Aden körfezindeyiz.  Frişka         bir kuzeybatı ile gemi trafiğinin içindeyiz.  Yemen sahillerinden oldukça açık geçiyoruz.  Korsanlık olaylarının sıkça rastlandığı riskli denizlerdeyiz.  Yolu uzatmamızın tek nedenide bu zaten.


2. 
Kılavuz kitaplar ve internet sitelerindeki korsanlarla ilgili ikazları ciddi şekilde dikkate alıp; 40, 50 ve daha fazla deniz mili mesafeyi Yemen sahili ile aramızda bırakıp, Oman sultanlığının limanı Salalah'a dümen tutuyoruz.


Mukalla açıkları korsanları ile dillerde.  Rüzgar az, motor yelken seyrinde, üçer saatlik vardiyalarla nöbetteyiz.  Otopilot arada greve girip işi bırakıyor dümeni biz devralıyoruz. Mürettebat:  Horst (tekne sahibi), ben ve gönüllü tayfa Andrey.


Tekne 1989 model Hallberg-Rassy 352, 10,5 metre, adı Meridian.  Bazen 3 kişi için bile dar gelebiliyor.  Kızıldeniz'deki sıcak burada pek yok, akşamları rutubet ve serin olmaya başladı.


Deniz üzerinde yüzen, kızıl-kahve renkli yengeçlere rastlıyoruz, suda yüzmekteler okadar açıkta ve derinde!  Teknenin arkasındaki sırtı oltasına 10 kiloluk bir dorado takılıyor, Kızıldeniz’de yakaladığımız barakudalardan daha büyük; buz dolabımızda bozuk olduğundan hayvanı ziyan etmemek için fotoğrafını çekip geldiği yere gönderiyoruz...


Teknede uzun yolda yemek saatimiz üç ile altı arasında değişebiliyor, mutlaka bir öğün sıcak yemek yiyoruz.  Su stoğumuzu da idareli kullanıyoruz, zira su yapıcımız yok.  Eritrea'dan ayrıldıktan dördüncü günün akşamı motorun hararet ikaz alarmı acıklı bir şekilde ötüyor.  Tatlı su devridaim pompası sizlere ömür.  3 gün kalan rüzgarla, sadece genoa ile, akıntınında yardımı ile sürüklenerek Salalah limanına ulaşıyoruz, sahil güvenlik botu tarafından yedeklenerek limana bağlanıyoruz.  833 mil yol yapmışız.

Africa: KUŞADASI to KILIFI - July 2, 2002




Skipper: Horst Tabel
Crew: Andrey Semenko (later, Burkhart Tabel), Ahmet Davran
Distance logged:  5450 nm.
Ports visited: Kusadasi, Gumusluk, Bodrum, Symi, Marmaris, Gobun, Megisti, Kas, Finike, Paphos, Port Said, Ismailia, Suez, Marsa-Telemet, Al Gouna, Ras Abu Soma, Marsa Mubarek, Ras Banas, Massawa, Asab, Salalah, Lamu, Kilifi.

November 11, 2001 - Horst, my neighbor of five years, calls to let me know that he is moving to Capetown and asks if I would be interested to sail with him to take his boat, Meridian, to Capetown. We would have a layover in Kilifi, Kenya. I jump on the opportunity, knowing that this will be the longest and most daring trip I have undertaken. The next day, we go to Kusadasi and drydock the boat.  He hands me the "Red Sea Pilot" book and flies back to Capetown, I return to Manal.




01 November 2000

Mediterranean: FETHIYE to PALMA October 18, 2000 – November 11, 2000


Chartreuse Verte
40’ Beneteau-Idylle (Centennial 40)

Delivered by Reliance Yacht from Göçek, Turkey to Palma, Mallorca.


Skipper: Jim Compton
Crew: Emma and Ahmet
Distance logged: 1489 nm.
Night watch: 192 hours.


Ports Visited: Göcek, Fethiye - Turkey, Marsamxett, Valletta - Malta, Carloforte, San Pietro - Italy, Ca’n Pastilla, Mallorca - Spain.



01 April 2000

Atlantic: Les Sables-d’Olonne to St.Thomas - March 1, 2000 – April 8, 2000



Khamsin
40’ Jeanneau, Sun Odyssey

Deliverd by Reliance Yacht, from Les Sables-d’Olonne, France to St.Thomas, US Virgin Islands.


Skipper: Rupert Dean
Crew: Ian Clover, Mike Collins, Ahmet
Distance logged: 4507 nm.
Night watch: 96 hours.







01 August 1999

Aegean: KUŞADASI to SKIATOS June 5, 1999 – August 2, 1999



Samanda
34' Dufour



Owner: Jane Shaw
Distance logged: 618 nm.
Ports visited: Kuşadası, Doğanbey, Kırkdilim, Alaçatı, Saipaltı, Manal, Foça, Karaburun, Mersinia, Apotheka, Sigri, Mudros, Mirina, Plati, Limenaria, Thassos, Aliki, Amoliani, Diaporos, Porto Koufo, Alonissos, Skiathos.


Samanda at Doğanbey